Dålig uppdatering

För att jag ska kunna lägga upp något på min blogg måste jag vara helt nöjd med inlägget. För att vara nöjd med inlägget måste jag ha flyt i skrivandet. För att få flyt måste jag ha en idé, en tanke, en upplevelse eller något annat som inspirerar mig och som jag vill dela med mig av. Därför kan det ibland hända att det dröjer länge mellan mina inlägg. Men jag låter det vara så, tillsvidare i alla fall. För min blogg ska vara äkta, genuin. Jag vill säga något med min blogg. Jag vill förmedla ett budskap och jag vill inspirera. Det kan jag naturligtvis inte göra om jag inte själv har någon inspiration. 
 
Och det är verkligen inte så att jag är deppig eller nere och därför inte hittar inspiration. Jag mår prima, och livet fortsätter ju som vanligt även om jag inte skriver något här. Ibland har jag helt enkelt inget flyt i just skrivandet, i att dela med mig. Ibland behöver jag bara vara där jag är och njuta av min tillvaro utan att behöva dela med mig av tankar och händelser. 
 
Är det inte just det som de flesta av oss strävar efter, att leva i nuet?
 
 

Kommentera här: